SARKAD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
„CSALÁDBARÁT INFRASTRUKTURÁLIS FEJLESZTÉSEK SARKADON”
ELNYERT TÁMOGATÁS ÖSSZEGE:
BRUTTÓ 107 915 769 FORINT
A PROJEKT ÖSSZKÖLTSÉGE: BRUTTÓ 107 915 769 FT
A PROJEKT AZONOSÍTÓSZÁMA: TOP_PLUSZ-3.3.2-21-BS1-2022-00033
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS CÍME, KÓDSZÁMA: „HELYI EGÉSZSÉGÜGYI ÉS SZOCIÁLIS INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE, TOP_PLUSZ-3.3.2-21”
TÁMOGATÁSI KÉRELEM BENYÚJTÁSÁNAK DÁTUMA: 2022.08.25.
TÁMOGATÓI DÖNTÉS DÁTUMA: 2022.12.14.
TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉS HATÁLYBA LÉPÉSÉNEK NAPJA: 2023.02.22.
TÁMOGATÁSI INTENZITÁS: 100%
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁS TERVEZETT FIZIKAI BEFEJEZÉSE: 2026.02.28.
Bemutatás
A projekt bemutatása:
A támogatást igénylő Sarkad Város Önkormányzata a projekt keretében a már működő Család- és Gyermekjóléti
Központ és Szolgálat, mint gyermekjóléti alapellátási szolgáltatások színvonalának növelése érdekében családbarát
infrastrukturális fejlesztéseket és eszközbeszerzést valósít meg.
A beruházás során a projekt megvalósítási helyszínéül szolgáló Sarkad, Szent István tér 24/2. (Sarkad belterület 2570/3 hrsz.) sz.
ingatlanon lévő önkormányzati tulajdonú épület infrastrukturális fejlesztése (felújítás, korszerűsítés, belső átalakítás, energiahatékonysági
és a megújuló energia felhasználás bővítése, projektarányos akadálymentesítés) valósul meg. A fejlesztést követően az épület a már működő
Család- és Gyermekjóléti Központ új telephelyeként (mely a működési engedélyben is feltüntetésre fog kerülni) szolgál. A projekt során a
már működő család- és gyermekjóléti központ és szolgálat feladatellátása minőségének javítása érdekében 2 db személygépjármű beszerzésére is
sor kerül. A projekt keretében fejlesztett épület és a beszerzett eszközök fenntartási, üzemeltetési feladatait a már működő család- és
gyermekjóléti központ és szolgálat fenntartó intézménye, a Sarkad és könyéke Többcélú Kistérségi Társulás Kistérségi Humán Szolgáltató Központ látja el.
Meglévő állapot:
A földszint és tetőtér beépítésű épületben a korábbi időszakban a Munkaügyi Kirendeltség, majd Békés Megyei Kormányhivatal Sarkad Járási
Hivatal Foglalkoztatási Osztálya működött. Az épület jelenleg is üresen áll. Az épület több helyen beázik, emiatt a szükséges helyeken a
tetőszerkezet felújításra szorul.
Az épület hőtechnikai mutatói jelenleg nem felelnek meg az elvárt határértékeknek, ezért a homlokzati falak utólagos külső oldali kiegészítő
hőszigetelése, valamint a tető utólagos kiegészítő hőszigetelése elengedhetetlen. A meglévő külső- és belső nyílászárók állapotának felülvizsgálata,
a szükséges helyeken azok felújítása, korszerűsítése, cseréje indokolt. A meglévő elektromos hálózat állapotának felülvizsgálata, a szükséges
helyeken azok felújítása, korszerűsítése, cseréje szükségszerű. A meglévő fűtési-hűtési rendszer elavult, nem energiahatékony, ezért a fűtési-hűtési
rendszer korszerűsítését el kell végezni. A meglévő fal- padlóburkolatok állapotának felülvizsgálata, a szükséges helyeken azok felújítása, cseréje indokolt.
Fotovoltaikus napelemes rendszer hiányában az épület üzemeltetése jelentős többletkiadást fog jelenteni a fenntartó számára, ezért a rendszer tetőre
történő telepítése nélkülözhetetlen. Az épület belső elosztása, alaprajzi kialakítása – a korábbi funkcióból adódóan – jelenleg nem megfelelő,
kellő számú és méretű irodahelyiségek, megfelelő méretű tárgyaló, önálló kliensfogadásra alkalmas helyiség, speciális szolgáltatásoknak helyet adó
helyiség, önálló takarítószertároló helyiség nem áll rendelkezésre, így az épület belső átalakítása elengedhetetlen. Az épület jelenleg az
akadálymentesítési követelményeknek csak részben felel meg: akadálymentes parkoló nem áll rendelkezésre, az épület akadálymentes megközelíthetősége
(elérési útvonal biztosításával) nem biztosított. Az épület akadálymentesítésének a hatályos jogszabályok, a pályázati felhívás és mellékleteiben
szereplő előírásoknak megfelelő megvalósítása érdekében az alábbi beavatkozások szükségesek: az épületen kívül 1 db új akadálymentes parkolóhely
kialakítása, új akadálymentes rámpa kialakítása. Az épület akadálymentesítésének megvalósítása a projektmegvalósításba bevonandó rehabilitációs
szakmérnök által a hatályos jogszabályok, a pályázati felhívás és mellékleteiben szereplő előírásoknak megfelelően elkészítendő akadálymentes
tervfejezet alapján készül el.
A meglévő és már működő család- és gyermekjóléti központ és szolgálat jelenleg nem rendelkezik személygépkocsival. Személygépkocsi hiányában a
szolgáltatások ellátása, a helyi és helyközi közlekedés, a szükséges helyszíni bejárások, kliens- és családlátogatások megtartása nagy problémát
jelent. A személygépjárművek beszerzése feltétlenül szükséges.
Megvalósuló fejlesztések:
I. Sarkad, Szent István tér 24/2 (Sarkad belterület 2570/3 hrsz.) sz. ingatlanon lévő önkormányzati tulajdonú épület infrastrukturális fejlesztése:
• 2.1.1. D1) d1) 1) felújítás, korszerűsítés: tetőszerkezet felújítása; meglévő elektromos hálózat felújítása, korszerűsítése; meglévő fűtési-hűtési rendszer korszerűsítése; meglévő fal- és padlóburkolatok felújítása, cseréje;
• 2.1.1. D1) d1) 2) átalakítás: a meglévő épület belső, alaprajzi átalakítása, új irodahelyiségek, tárgyaló és egyéb új helyiségek, takarítószertároló kialakítása (meglévő belső válaszfalak, ajtók bontása, új válaszfalak, ajtók beépítése);
• 2.1.2.1. 1) akadálymentesítés: Az épület projektarányos akadálymentesítésének megvalósítása a projektmegvalósításba bevonandó rehabilitációs szakmérnök által a hatályos jogszabályok, a pályázati felhívás és mellékleteiben szereplő előírásoknak megfelelően elkészítendő akadálymentes tervfejezet alapján: új akadálymentes rámpa kialakítása;
• 2.1.2.2. D) d2) 1 db új akadálymentes parkolóhely kialakítása;
• 2.1.2.1. 3) energiahatékonyság, megújuló energiafelhasználás bővítése: homlokzati falak utólagos külső oldali kiegészítő hőszigetelése, a tető utólagos kiegészítő hőszigetelése;
• 2.1.2.2. D) d5) Megújuló energiaforrások kialakítása: a tetőn új fotovoltaikus napelemes HMKE rendszer kiépítése;
II. 2.1.1. D2) d3) járműbeszerzés: 2 db új személygépjármű beszerzése, üzembe helyezése;
III. 2.1.2.1. 4) Kötelezően előírt tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása.
A projekt a megvalósításhoz szükséges egyéb tevékenységeket, szolgáltatásokat (projektelőkészítés, műszaki dokumentáció elkészítése, közbeszerzési szakértés, műszaki ellenőrzés, projektmenedzsment) is magában foglal.
A megvalósuló fejlesztések a gyermekjóléti alapellátások szolgáltatásainak és infrastrukturális feltételeinek korszerűsítését, a hozzáférés egyenlőtlenségeinek mérséklését eredményezik.
A fejlesztések teljes mértékben illeszkednek a Pályázati Felhívásban megfogalmazott célokhoz:
- elősegítik a magasabb minőségű gyermekjóléti szolgáltatáshoz való jobb lakossági hozzáférést,
- biztosítják a gyermekek családjukban történő nevelkedésének feltételeit,
- javítják a társadalmi leszakadással veszélyeztetett csoportok helyzetének javítására irányuló programok végrehajtásához szükséges intézményi háttér minőségét,
- a település és a Sarkadi járás minden lakosa számára hozzáférhetővé válnak a megfelelő infrastrukturális ellátottsággal rendelkező gyermekjóléti alapellátás szolgáltatásai,
- hozzájárulnak a foglalkoztatottsági szint növeléséhez és ezáltal a családi terhek csökkentéséhez,
növelik az gyermekjóléti alapellátási szolgáltatások költséghatékonyságát és minőségét.
Kapcsolat
Sarkad Város Önkormányzata
Cím: 5720 Sarkad, Kossuth u. 27.
Telefon: +36 66 585 - 710
Fax: +36 66 271 - 030
E-mail: titkarsag[kukac]sarkad.hu